Τριανταφυλλιά Χαρίλα, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, MSc Εργασιακή Υγεία, Ειδίκευση στην Υπαρξιακή Συστημική & Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία

Το να είσαι γονέας είναι μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Κανείς δεν μένει απολύτως ικανοποιημένος με την εκτέλεση των γονικών καθηκόντων του και κανείς δεν περνά μέσα από τη διαδικασία ανέπαφος.

Οι ομάδες γονέων έχουν ως στόχο να μετατρέψουν αυτή τη διαδικασία από δύσκολη σε γοητευτική και να την πλαισιώσουν σαν ευκαιρία ωρίμανσης, εξέλιξης και δημιουργίας για τον καθένα που περνά μέσα από αυτή.

Απευθύνονται σε όλους τους γονείς που επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη, την διαπαιδαγώγηση, την κοινωνικοποίηση και την ψυχική υγεία των παιδιών τους, αλλά και που επιτρέπουν στον εαυτό τους να μάθουν από τα παιδιά τους.

Τα σεμινάρια έχουν εκπαιδευτικό και βιωματικό χαρακτήρα. Εκτός από την ανάπτυξη θεωριών, αποβλέπει στην ενεργό συμμετοχή των ίδιων των γονέων, και στην αξιοποίηση της εμπειρίας τους. Μέσα από ασκήσεις, παραδείγματα και παιχνίδια ρόλων επιχειρείται η κατανόηση και η βελτίωση του συστήματος των σχέσεων στην καθημερινή ζωή της οικογένειας.

Τα σεμινάρια στη διάρκεια του έτους επαναλαμβάνονται αρκετά συχνά.
Ενημερωθείτε αναλυτικά για όλα τα σεμινάρια στο seminaria-psychologias.gr.

Θεματολογία

1. Με φόντο την κρίση… ας ξεχωρίσουμε τα σημαντικά από τα… πραγματικά σημαντικά

Η οικονομική κρίση έχει πλέον εντελώς διαφορετική διάσταση και καταγράφεται τελείως διαφορετικά σε σχέση με μερικά χρόνια πριν, όταν πρωτοακούσαμε περί οικονομικής κρίσης. Σε άλλες περιπτώσεις έχει εξελιχθεί σε κρίση όλων των μορφών και επιπέδων, ενώ σε άλλες έχει απλώς αποκαλύψει την «κουκουλωμένη», ήδη υπάρχουσα κρίση. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο δεν μπορούμε να μιλάμε πια μόνο για οικονομική κρίση. Η κρίση είναι πολιτική, κοινωνική, υπαρξιακή, κρίση αξιών και όχι μόνο.

Μπροστά σε όλο αυτό, ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με θέματα και ερωτήματα που αφορούν σε μια πορεία ζωής και ταυτόχρονα σε αποφάσεις που χρειάζεται να ληφθούν για το μέλλον. Καλείται να διαχειριστεί και να αναλάβει τις ευθύνες που του αντιστοιχούν για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Το σεμινάριο αυτό αποτελεί για τον καθένα μια ευκαιρία διαφορετικής ματιάς σε αυτά που ορίζει ως τα σημαντικά, τα βασικά, τις προτεραιότητες της ζωής.

Με φόντο την κρίση, λοιπόν…. ας ξεχωρίσουμε τα σημαντικά από τα… πραγματικά σημαντικά.

2. Η επιτυχία και η αποτυχία του παιδιού

Η επιτυχία και η αποτυχία ενός παιδιού είναι εξίσου σημαντικές στιγμές για το ίδιο. Χτίζεται η αυτοεκτίμησή του, η σχέση του με τους σημαντικούς άλλους, η εικόνα του εαυτού του, η προσωπικότητά του.

Το σεμινάριο αυτό έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την ψυχο – εκπαίδευση του γονιού σε θέματα αποτυχίας και επιτυχίας ενός παιδιού. Μέσα από τη διεργασία αυτή επηρεάζεται και η σχέση του γονιού με το παιδί του, αλλά και η σχέση όλων των μελών της οικογένειας. Οπότε ο απώτερος στόχος της ομάδας είναι βελτίωση της ποιότητας των σχέσεων και η ανάδειξη όλων των υγιών και λειτουργικών στοιχείων του κάθε γονιού.

Ενδεικτική θεματολογία:

Πώς διαχειριζόμαστε μια επιτυχία
Πώς διαχειριζόμαστε μια αποτυχία
Τι κίνητρο δίνουμε κάθε φορά στο παιδί
Πώς το παιδί εκπαιδεύεται στην τελειομανία
Τελειομανία – επιθυμία για επιτυχία: πώς διαχωρίζονται;
Επιθυμία για επιτυχία & φόβος για αποτυχία: υπάρχει διαφορά;
Χτίζοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού μέσα από μια αποτυχία & μια επιτυχία
Μετατρέποντας μια αποτυχία σε ευκαιρία
Ορίζοντας την αποτυχία στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης: πώς το διαχειριζόμαστε.

3. Παιδικές φοβίες

Φόβος & φοβία
Είδη φοβιών στο παιδί
Πότε μπορεί να εμφανιστεί μια φοβία
Τι συμβολίζει η εμφάνιση μιας φοβίας για το παιδί & την οικογένεια
Πώς μπορεί ο γονιός να αντιμετωπίσει τη φοβία του παιδιού

4. Η επικοινωνία στην οικογένεια & πώς επηρεάζει το παιδί

Το σύστημα «οικογένεια»: ανοιχτό ή κλειστό;
Πειθαρχία & επιβολή ορίων
 Μορφές & πρότυπα επικοινωνίας
Παγίδες στην επικοινωνία
 H σπουδαιότητα της ουσιαστικής επικοινωνίας στα πλαίσια της οικογένειας – πώς επιτυγχάνεται.
 Kανόνες επικοινωνίας
 O ρόλος της αυτοεκτίμησης & πώς επιτυγχάνεται η ενίσχυσή της
 Aναγνώριση – Aνάπτυξη – Έκφραση συναισθημάτων
Γνωρίσματα επιτυχημένης επικοινωνίας
Διαχείριση προβλημάτων υγείας μέσα στην οικογένεια
Εργασιακά θέματα & πώς μεταφέρονται στην οικογένεια

5. Συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού

Οι έννοιες της κοινωνικής & συναισθηματικής αγωγής
Η σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης του παιδιού
Βελτίωση της επικοινωνίας – τρόποι επικοινωνίας
Προαγωγή ψυχικής υγείας του παιδιού
Ενίσχυση της αυτοεικόνας, αυτοαντίληψης & αυτοεκτίμησης του παιδιού
Προσδοκίες των γονιών και οι συνέπειές τους
Ο ρόλος έκφρασης των συναισθημάτων – η σημασία του θυμού
Η σημασία των συγκρούσεων & της επίλυσης των συγκρούσεων
Προβληματική συμπεριφορά των παιδιών: κατανόηση και αντιμετώπισή της

6. Παιδί & διαζύγιο

ΔΙΑΖΥΓΙΟ. Μια απόφαση που έχει πολύ πόνο και ταυτόχρονα μεγάλη ευθύνη. Μια κατάσταση που δημιουργεί δύσκολες καταστάσεις που ζητούν άμεση επίλυση και συναισθηματικές φορτίσεις που ζητούν ανακούφιση. Το διαζύγιο αποτελεί μια σκληρή πραγματικότητα τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς που το βιώνουν.

Το σεμινάριο αυτό προσφέρει τη δυνατότητα στους γονείς να καταλάβουν
τις συνέπειες του διαζυγίου για τους ίδιους και τα παιδιά τους
ποια και πώς θα είναι η προσαρμογή των παιδιών
πώς μπορούν να προστατεύσουν τα παιδιά
πώς μπορούν να διαχειριστούν τα συναισθήματα που προκύπτουν για τον εαυτό τους, τον/την πρώην σύζυγο και το παιδί τους
ποιες είναι οι συνέπειες στη μετέπειτα ζωής τους
ποιες είναι οι αποφάσεις και οι απαντήσεις που καλούνται να δώσουν για το μέλλον
τη σημασία των κανόνων στη φάση του διαζυγίου
ποιοι είναι οι «κανόνες» που χρειάζεται να ακολουθηθούν
πώς να διαχειριστούν το παιδί, τον/την πρώην σύζυγο και τον εαυτό τους
ποιος αντιστοιχεί να είναι ο ρόλος των παππούδων
πώς θα μπει ένας καινούριος σύντροφος στη ζωή του παιδιού

7. Επιλόχεια κατάθλιψη & σχέση ζευγαριού

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε νέες ή μέλλουσες μητέρες. Πραγματεύεται το θέμα της επιλόχειας κατάθλιψης μέσα από μια οπτική που αναλύει συναισθήματα που αφορούν την ίδια, την εικόνα της, το σώμα της, την αγωνία της για τον αν είναι ικανή και αν θα γίνει «σωστή» μητέρα, τη σχέση της με τον άντρα της, καθώς και συναισθήματα που αφορούν στο παρελθόν της, τη σχέση της με τους δικούς της γονείς. Το σεμινάριο αυτό προσφέρει στις μητέρες και μέλλουσες μητέρες μια ευκαιρία να φροντίσουν τον εαυτό τους, να μάθουν, να μοιραστούν, να ακούσουν, να αφεθούν….

8. Τι σημαίνει «δύσκολο» παιδί & πώς το διαχειριζόμαστε

Το σεμινάριο αυτό δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να ακούσουν και να κατανοήσουν τη δυσκολία ενός παιδιού βάζοντάς τη σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Προσφέρει την ευκαιρία μιας άλλης οπτικής, όπου η δυσκολία μπορεί να καθρεφτίζει ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο τρόπο επικοινωνίας. Μέσα από το μοίρασμα των εμπειριών και την κατανόηση των αναγκών του παιδιού το σεμινάριο έχει ως στόχο τον απεγκλωβισμό από περιορισμένους τρόπους επικοινωνίας που οδηγούν στην ταμπελοποίηση και την ενοχοποίηση του παιδιού και την «ταλαιπωρία» του ίδιου, καθώς και την ανάδειξη των λειτουργικών στοιχείων της οικογένειας.

9. Γιατί ένα παιδί χρειάζεται όρια & πώς τα βάζουμε

Τι πραγματικά σημαίνει όριο
Πότε & πώς το βάζουμε
Το όριο με βάση τις ανάγκες του γονιού & τις ανάγκες του παιδιού
Τι προσφέρει στο παιδί
Οι συνέπειες για το «αν-ορίοτο» παιδιού

Παλαιότερα σεμινάρια

Γονιός & οικονομική κρίση
Κοινωνική & συναισθηματική αγωγή του παιδιού
Επικοινωνία στην οικογένεια
Η σημασία της έκφρασης του συναισθήματος του παιδιού
Διαχείριση κρίσεων & συγκρούσεων στο σπίτι & το σχολεία
Καθορισμός ορίων στην οικογένεια
Αυτονόμηση των παιδιών
Αναγνώριση – ανάπτυξη – έκφραση συναισθημάτων
Παιδί & οικονομική κρίση
Η επιτυχία & η αποτυχία του παιδιού

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο 210.9956190 ή ενημερωθείτε στο seminaria-psychologias.gr.